Co powinien zawiera膰 dobry brief?

21-09-2010


Poni偶ej przedstawiamy opis briefu oraz jego szablon jaki znale藕li艣my na stronie http://www.klubbranddesign.pl. Niech pos艂u偶膮 nam za punkt wyj艣cia do dyskusji o dobrym briefie, dlatego piszcie co i jak o nim my艣licie.

Zdecydowana wi臋kszo艣膰 Klient贸w i聽agencji zgadza si臋, 偶e trudno jest stworzy膰 dobre projekty bez聽dobrego briefu. Znale藕li艣my trzy istotne powody, aby przygotowa膰 dobry brief:

  1. Dobry brief prowadzi do聽lepszych rezultat贸w.Im lepiej agencja pozna oczekiwania Klienta i聽potrzeby jego marki, tym skuteczniejsze zaproponuje rozwi膮zania.
  2. Dobry brief oszcz臋dza czas.Im ja艣niej sformu艂owane zostan膮 za艂o偶enia i聽cele projektu, tym szybciej agencja dojdzie do聽satyfakcjonuj膮cych rozwi膮za艅. Dzi臋ki temu obie strony unikn膮 dodatkowych spotka艅, korekt, niepotrzebnie traconego czasu.
  3. Dobry brief oszcz臋dza pieni膮dze.Im lepszy brief, tym mniejsze ryzyko powt贸rzenia tych samych etap贸w prac i聽koszt贸w z聽tym zwi膮zanych oraz szybszy czas wprowadzania produktu na聽rynek.

Jaki powinien by膰 dobry brief?

  1. Pisemny.
  2. Jasny i聽jednoznaczny.
  3. Z聽wyra藕nie okre艣lonymi celami.

R贸偶nica mi臋dzy dobry a聽z艂ym briefem jest taka, 偶e dobry pozwala agencji w聽pe艂ni zrozumie膰 to, co Klient chce osi膮gn膮膰, i聽zainspirowa膰 j膮, by mu w聽tym pom贸c. Z艂y zalewa agencj臋 potokiem nieistotnych informacji i聽sprzecznych za艂o偶e艅.

Z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e warto, aby po przes艂aniu pisanego briefu Klient i agencja spotkali si臋. Pozwala to Klientowi upewni膰 si臋, 偶e agencja dobrze zrozumia艂a brief i zarazi膰 j膮 swoim entuzjazmem.

鈥濿 naszej dotychczasowej praktyce spotkali艣my si臋 z co najmniej kilkoma definicjami s艂owa relaunch. Dlatego wa偶ne jest, aby艣my w艂a艣ciwie rozumieli, co dany Klient ma na my艣li, czyli jaki jest zakres i g艂臋boko艣膰 zmian ukrywaj膮cych si臋 za u偶ywan膮 przez niego nomenklatur膮鈥

Tak zwane spotkanie debriefingowe jest r贸wnie偶 okazj膮 do przekazania agencji wielu istotnych materia艂贸w, takich jak pr贸bki produktu, zdj臋cia i aktualne artworki w postaci elektronicznej, rysunki techniczne etc.

Jakie elementy powinien zawiera膰 dobry brief Klienta?

  1. Prezentacja firmy.
  2. T艂o sytuacyjne.
  3. Sytuacja marki/produktu.
  4. Cele marketingowe.
  5. Opis grupy docelowej.
  6. Obietnica marki.
  7. Wskaz贸wki wykonawcze dla designu.
  8. Timing.
  9. Bud偶et.
  10. Za艂膮czniki.

Wyja艣nienia dotycz膮ce powy偶szych punkt贸w znajdziecie Pa艅stwo w szablonie – po klikni臋ciu na poni偶szy link.

Szablon Briefu

殴r贸d艂o: http://www.klubbranddesign.pl

Podziel si臋:

    Skomentuj!




    Menu Title