Dobre smaki wyrabiają gusty

04-02-2013

Na całość dyplomu Emilii Pyzy składają się etykiety na butelki, koncepcja opakowania oraz cykl plakatów. Projekty te promują polską markę winiarską z okolic Kazimierza Dolnego. Plastyka nawiązuje do popularnych w regionie Małopolskiego Przełomu Wisły plecionych kilimów i wikliniarstwa. Prace drukowane są złotą farbą w technice sitodruku na papierze oraz tkaninie,co podkreśla elegancki charakter oraz unikalny klimat małej winnicy. Dekoracyjne plakaty tworzone były z myślą o małych wnętrzach lokalnych sklepików winiarskich lub prywatnych pomieszczeniach. Odciśnięta w laku pieczęć z logo winnicy uwydatnia szlacheckie konotacje produkcji wina w Polsce. Nad winem trzeba się pochylić, zadumać, podejść bliżej,zasmakować. Podobnie rzecz się ma z poświęconym mu projektem.

Wino nie ma głosu, ale ma etykietę i smak. Etykieta mówi witam, smak zostań ze mną.

Poniżej, publikujemy fragmentu tekstu autorstwa prof. Lecha Majewskiego, pochodzący w katalogu wystawy COMING OUT.

Dobre smaki wyrabiają gusty. Tak w skrócie można określić pracę Emilii Pyzy […] Wiadomo, że Polska winem nie płynie, tym bardziej należy cieszyć się, że w okolicach Kazimierza Dolnego kultywuje się jego produkcję. Wytwórcy wina z tego regionu powinni bacznie przyjrzeć się pracy Emilii Pyzy. Praca ta zrealizowana z wielką kulturą artystyczną, odnosząca się do tradycji tego regionu, jej wartości artystycznej i kulturowej, jest zarazem pracą bardzo odważną i nowatorską. Oprawa graficzna alkoholi, zwłaszcza win, ma swoje konwencje, często ograniczające możliwości grafika. Propozycja Emilii Pyzy przełamuje te schematy,zachowując pełną kulturę, z jaką należy się odnosić do tak szlachetnego produktu […]

Portfolio Emilii Pyzy: http://www.behance.net/emiliapyza

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title