Tak oto, we wczorajszym mailu, narodziny FutureBag opisał nam Michał Szperling:
„Pomysł na torby materiałowe ciągnął się już od dawna, a powody są bardzo banalne. Zawsze lubiliśmy torby materialowe, a nienawidziliśmy plastikowych torebek. A w Polsce nie było fajnych materiałowych, co więcej w zasadzie nie było żadnych. Czasy mijały, i nic się nie zmieniało w tej kwestii, pojawiły się co prawda, torby w różnych sklepach, zazwyczaj spożywczych, ale ktoś kto ma przynajmniej choć trochę gustu, chyba ich nie kupuje. Są też torby rozdawane z gazetami, ale to tylko i wyłącznie produkt reklamujący dany periodyk. I tak doszliśmy do momentu, że jak chcemy mieć fajne torby, to musimy je zrobić sami.
Stworzyliśmy torby z przekazem, ale jakość toreb jest dla nas równie ważna, nie interesuje nas chińskie podróbki, tylko dobre i grube materiały, uszyte w Polsce.”
Po czym kontynuował następującymi słowy.
Kolejne projekty tworzą określone serie, każdy projekt, każda torba jest wydrukowana w wersji limitowanej. W dwóch seriach toreb, oddajemy bądź współpracujemy z artystami i ilustratorami, inne serie wymyślamy sami, wyrażamy nasze żale ale także wysyłamy pozytywne przesłania.
Istnieją 4 serie toreb
1. Seria z tekstemi:
– „k…a, zbieraj kupy po swoim psie” – seria, która mówi o rzeczach, które nas wkurzają i jak zakładam, wkurzają większość osób. Te zdania zawsze będą się zaczynały od sakramentalnego „k…a”.
– „My bike, my street” i „fuck the fast food, I cook myself” – seria, w której zamierzamy się pozytywnie wyrażać, są to teksty z pozytywnym przesłaniem, tutaj tekst łączymy z ilustracją artysty, ilustratora, którego zapraszamy do współpracy.
2. Seria z rysunkami:
„where is my mind” i „tokyo rain” – to seria projektów autorskich. Oddajemy przestrzeń na torbie zaproszonym artystom/ilustratorom – niech się twórczo wyżyją.
3. Warsaw heroes.
Pomysł powstał w związku z rocznicą Powstania Warszawskiego, ale będzie rozwijany i za pomocą toreb przypominamy warszawiakom, że mają w swoim mieście mnóstwo pozytywnych przykładów bohaterów, z których możemy być dumni.
4. Hyde Park
Tu z kolei zamierzamy oddać przestrzeń na torbie ludziom kultury, aktywistom, którzy chcą się sami na niej wyrazić lub umieścić na niej cytat miesiąca czy roku. To będzie seria ultra limitowana.
W obecnie sprzedawanych torbach, przy rysunkach, współpracowaliśmy z dwoma znanymi ilustratorami, Adą Buchholc i Mateuszem Kołkiem.
Niestety nie my pierwsi publikujemy informacje o FutureBag, byli przed nami m.in. Newsweek, Aktivist, TVN Warszawa … Ale za to chcemy Ci to wynagrodzić i przygotowaliśmy niespodziankę:) Jesteś ciekaw/a jaką? Zaglądnij dziś wieczorem na naszego Facebooka!
Tymczasem zapraszam na stronę FutureBag: http://www.futurebag.eu