Jak projektować kroje pisma

29-10-2013

Książka Jak projektować kroje pisma to rzetelnie i uważnie napisany poradnik dla tych, którzy pragną zmierzyć się z projektowaniem krojów i tworzeniem fontów. Również ci, którzy projektują logotypy, znaki firmowe czy wykonują pojedyncze napisy, znajdą tu wartościową wiedzę na temat budowy i ustawiania liter. Dla tych, którzy chcą się poważnie zabrać do projektowania krojów, ta książka jest doskonałym wstępem do dalszej nauki.
Zawarto tu porady dotyczące wszystkich aspektów tworzenia fontów – od koncepcji i organizacji projektu, przez kwestie czysto liternicze, aż po podstawy technologii, marketing i zagadnienia z zakresu prawa autorskiego. Jest to książka ze wszech miar współczesna i świetnie pasująca do polskich realiów.
Atutem tej pozycji są też zręczny przekład i staranna redakcja dokonana przez polskich fachowców w ścisłej współpracy z autorami. Praca nad tą książką była dla mnie wielką przyjemnością, chociaż problematyką projektowania pism drukarskich i tworzenia fontów zajmuję się od lat, pozwoliła mi odkryć jeszcze coś nowego.

– Adam Twardoch (recenzja pochodzi ze strony wydawnictwa d2d.pl)

Cristóbal Henestrosa (Miasto Meksyk, 1979) ukończył studia w dziedzinie projektowania typograficznego w Centrum Studiów Gestalt (Veracruz) i uzyskał dyplom z projektowania krojów w The Cooper Union (Nowy Jork). Zanim zajął się projektowaniem typograficznym, pracował jako kierownik do spraw produkcji wydawniczej w wydawnictwie Libraría oraz w suplemencie literackim „Hoja por Hoja”. Zaprojektował kroje Fondo i Espinosa Nova, rewitalizując szesnastowieczny krój nowohiszpański. Wykładał w wielu ośrodkach, takich jak Centrum Studiów Gestalt i Centrum Dizajnu i Komunikacji. Jest członkiem Association Typographique Internationale (ATypl), Type Directors Club i członkiem założycielem Koła Typografów (Círculo de Tipógrafos).

Laura Meseguer (Barcelona, 1968) jest projektantką graficzną i typograficzną. W 1992 dołączyła do kolektywu Type-Ø-Tones, w którego skład wchodzili José Manuel Urós, Enric Jardí i Joan Barjau, rozpoczynając dekadę eksperymentów w dziedzinie typografii. Z tego okresu pochodzą kroje Frankie, Cortada i Adelita. W 2003 roku uczęszczała na podyplomowy kurs projektowania krojów Type and Media w KBAK, Królewskiej Szkole Sztuk Plastycznych w Hadze, uzyskując, po przedstawieniu projektu Rumba, tytuł magistra projektowania pism drukarskich. Po doświadczeniu holenderskim wyspecjalizowała się w projektowaniu liternictwa i typografii. Wykłada typografię w szkołach Eina, Bau i Elisava (Barcelona). Jest autorką książki TypoMag. Tipografía en las revistas, na temat typografii w projektach wydawniczych. Prowadzi wykłady i warsztaty projektowania krojów pisma. Jej najnowsze projekty to kroje Guapa i Multi.

José Scaglione (Rosario, 1974) zajmuje się projektowaniem graficznym i tworzeniem krojów pisma. W 2006 wraz z Veroniką Burian założyli niezależny dom typograficzny TypeTogether i pracując tamże, stworzył kroje Abril, Adelle, Bree, Karmina i Karmina Sans oraz Ronnia. Razem z Davidem Březiną otworzył potem dom typograficzny Rosetta dla krojów multiskriptowych. W 2007 ukończył studia Projektowania Typografii w Reading (Wielka Brytania). Wykłada typografię w Narodowym Uniwersytecie w Rosario i prowadzi wykłady oraz warsztaty na temat projektowania krojów. Od 2007 jest członkiem Zarządu ATypI, a ostatnio zasiadał w jury konkursu i kongresu typograficznego Letter.2.

Do kupienia na stronie wydawnictwa: d2d.pl/index.php?id=32

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title