Kolej na promocje

03-07-2014

Projekt Martyny W─Ödzickiej od zesz┼éego tygodnia zaistnia┼é w ┼Ťwiadomo┼Ťci tysi─Öcy Polak├│w i s┼éusznie zyska┼é mn├│stwo pozytywnych opinii. Co nam zademonstrowa┼é i czego nauczy┼é dyplomowy projekt absolwentki gda┼äskiej ASP?

Rzecz oczywista, zobaczyli┼Ťmy jak kolej mo┼╝e wygl─ůda─ç, jak pozytywny mo┼╝e mie─ç wizerunek, kt├│ry jeszcze przed odjazdem poci─ůgu zabierze nas w przyjemn─ů podr├│┼╝. Logo abstrakcyjne, ale bez problemu czytelne. Kolorystyka nie monotonna ani nie pstrokata. Bilety dla dzieci, kt├│re na ich twarzach wywo┼éaj─ů u┼Ťmiech? Czemu nie. Chcia┼ébym poruszy─ç inne tematy wi─Öc ca┼é─ů identyfikacj─Ö mo┼╝ecie zobaczy─ç na ko┼äcu artyku┼éu lub w portfolio Martyny W─Ödzickiej.

W kontek┼Ťcie tego projektu, wiele razy pada stwierdzenie o zainteresowaniu medi├│w, tyle ┼╝e to projektant ma zainteresowa─ç media a nie biernie odda─ç si─Ö losowi. Zainteresowanie projektem zacz─Ö┼éo si─Ö od publikacji na blogu Jacka K┼éosi┼äskiego a nie w portfolio projektantki. Martyna nie mia┼éa materia┼é├│w prasowych, kt├│re rozsy┼éa┼éaby, na szcz─Ö┼Ťcie znaj─ů si─Ö z Jackiem dzi─Öki czemu mia┼é doj┼Ťcie do projektu i m├│g┼é sporz─ůdzi─ç wpis na blogu i w dobrym momencie wywo┼éa─ç szum. Jednego dnia udana obrona dyplomu na kt├│r─ů przyszed┼é zaproszony prezes Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nast─Öpnego dnia jego pozytywne odczucia s─ů pot─Ögowane zalewem pozytywnych opinii w internecie i podtrzymywane r├│┼╝nymi, dodatkowymi medialnymi wzmiankami. Miejmy nadzieje, ┼╝e to prze┼éo┼╝y si─Ö na konkretne decyzje w┼éodarzy PKM. A mora┼é z tego taki, r├│b materia┼éy prasowe i rozsy┼éaj je, bo warto. Dobry projekt wymaga te┼╝ dobrej promocji, w dobrym momencie.

Projekt r├│wnie┼╝ przywr├│ci┼é wiar─Ö w internet, kt├│ry nie sk┼éada sie z samych hejter├│w, poniewa┼╝ to w┼éa┼Ťnie najwi─Ökszy ruch wygenerowa┼é wykop i jego u┼╝ytkownicy (blisko 1200 os├│b „wykopa┼éo” projekt, 6 zakopa┼éo, a zobaczy┼éo go blisko 50 tysi─Öcy). To te┼╝ pokazuje, ┼╝e nie tylko ┼Ťwiat dizajnu jest zainteresowany tym systemem, ale r├│wnie┼╝ potencjalni u┼╝ytkownicy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Z tego nasuwa si─Ö kolejny wniosek, ┼╝e wi─Öcej dobrego designu (nie tylko „designerskich” gad┼╝et├│w) powinno by─ç w mediach codziennych. Bo nie ka┼╝dy musi czyta─ç bran┼╝owe portale – w tej kwestii design tez powinien wychodzi─ç na przeciw u┼╝ytkownikom.

Ten projekt wpisuje w kontekst innego mojego artykułu: Nowy wymiar prac dyplomowych>>

Podziel si─Ö:

    Skomentuj!




    Menu Title