Ładnie, ale trochę bez smaku

07-11-2013

W wypadku produktu spoza bran┼╝y spo┼╝ywczej napisa┼ébym, ┼╝e opakowanie zosta┼éo zaprojektowane ze smakiem. Projekt jest estetyczny i w trendzie. Na p├│┼éce si─Ö wyr├│┼╝nia, od razu wpad┼é mi w oko, a u┼╝ycie du┼╝ej powierzchni w konkretnym kolorze pozwala na „brand blocking” na p├│┼ékach sklepowych. Kolory opakowa┼ä oczywi┼Ťcie nawi─ůzuj─ů do sk┼éadnik├│w, ale nie konsekwentnie. Porowa, szaro-niebieska? Ale wci─ů┼╝ brak mi tu smaku, dos┼éownie.

Patrz─ůc na te zupy nie odnosz─Ö wra┼╝enia ┼╝e s─ů dobre i domowe jak sugeruje nazwa homemade. Widz─Ö trendy opakowanie, kt├│re przykuwa uwag─Ö tylko dlatego, ┼╝e producenci jako jedni z nielicznych poszli t─ů drog─ů, ale gdy co raz wi─Öcej firm zacznie tworzy─ç w danej stylistyce, to opakowanie zacznie gin─ů─ç. Bo jedyna jego ┼Ťwie┼╝o┼Ť─ç, to ┼Ťwie┼╝o┼Ť─ç formalna. Trzeba pami─Öta─ç, ┼╝e sprzedajemy produkt a nie opakowanie.

Cz─Östo cieszymy si─Ö bo co┼Ť jest inne, nowe i modne, ale zapominamy, ┼╝e ┼Ťrodki formalne nale┼╝y osadza─ç w kontek┼Ťcie marki i produktu, ┼╝eby odda─ç ich charakter, a nie odzwierciedla─ç tylko trendy.

Dla zwizualizowania tego o co mi chodzi, poni┼╝ej zamieszczam link do swojej ┬áPinterestowej tablicy z efektami researchu dotycz─ůcego rynku herbaty. Z g├│ry zaznaczam ┼╝e nie jadam herbaty zamiast zupy. Opakowania te w wi─Ökszo┼Ťci s─ů minimalistyczne, typograficzne, ale ┼Ťrodki formalne s─ů tak zakomponowane aby oddawa─ç warto┼Ťci wa┼╝ne dla danej marki. I wiemy, ┼╝e jedna marka przywi─ůzuje du┼╝─ů wag─Ö do selekcji sk┼éadnik├│w mieszanek, dla drugiej marki wa┼╝ny jest owocowy smak, kolejna przywi─ůzuje wag─Ö do tradycji, a jeszcze inna marka tworzy herbaty odpowiednie dla danego nastroju…

Ale najważniejsze żeby zupa nie była za słona.

Podziel si─Ö:

    Skomentuj!




    Menu Title