Agencja Joy Branding jest odpowiedzialna za nową identyfikację wizualną dla Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. Warto zwrócić uwagę na proces powstawania tej identyfikacji. NFM dysponował już logotypem, a Joy został wstępnie poproszony o przygotowanie kilku materiałów promocyjnych. Jednak projektanci postanowili przekonać osoby decyzyjne do stworzenia całego systemu, spójnej identyfikacji wizualnej. Logo to wierzchołek góry lodowej, a cały potencjał tkwi spójnej wizerunku marki.
Jednym z kluczowych zadań było znalezienie sposobu na wyrażenie emocji które wywołuje muzyka. Dlatego dzwięk został zamieniony w kolor.
Jedną z inspiracji był poniższy filmik:
System
Dyrektor NFM podczas licznych rozmów z projektantami wspominał, że koncert jest opowiadaniem. Ten punkt widzenia zainspirował ich do stworzenia symbolicznych kart opowiadania pod postacią ramki. Każda z nich w odpowiednim kolorze stanowi spis treści danej historii – koncertu. Natomiast zapis tytułów w ramkach czerpie z notacji muzycznej, w której nuty są nanoszone na pięciolinie.
Narodowe Forum Muzyki to instytucja o złożonym charakterze, łącząca w sobie kilkanaście zespołów i będąca organizatorem licznych koncertów, festiwali i wielu innych wydarzeń muzycznych. Co najważniejsze to instytucja nastawiona na ciągły rozwój. Dlatego system musiał być otwarty. Każda ze wspomnianych ramek pomaga ujednolicić cały system i organizuje przestrzeń na której się znajduje.
Materiały
Do wykonania prezentowanych materiałów wybrano szlachetny czarny matowy papier, na który został naniesiony biały nadruk wykonany metodą sitodruku. Z całością kontrastują gładkie i transparentne elementy wykonane lakierem UV. Wykorzystane materiały zostały sprowadzone do minimum, ale dzięki uzyskanym teksturom otrzymano wyjątkową taktylną kompozycję.
Relacje
Między uczestnikami koncertu, a muzykami wytwarza się wyjątkowa relacja, o którą warto dbać. Jej utrzymaniu pomagają karty melomana oferujące szereg udogodnień dla prawdziwych miłośników muzyki. Aby docenić najwazniejszych partnerów NFM stworzono również „platynową” kartę wręczaną w specjalnie zaprojektowanym etui i spersonalizowaną złotym podpisem posiadacza.
Strona internetowa