Nowa identyfikacja wizualna dla Teatru Animacji w Poznaniu

15-09-2014

Nowa oprawa graficzna teatru składa się z logo opartego na istniejącym do tej pory, rozpoznawalnym wśród stałych widzów znaku, a także z zupełnie nowych materiałów drukowanych oraz internetowych towarzyszących spektaklom i wydarzeniom w teatrze: repertuaru, ulotki, zaproszenia, plakatu, oprawy graficznej Facebooka itd. 

Projekt identyfikacji: Paulina Kacprzak
Ilustracje: Paulina Derecka

Teatr Animacji w Poznaniu to instytucja z silną tradycją marionetkową istniejąca w Poznaniu od 1934 roku. Jego działalność opiera się na stawianiu w centrum tworzonych spektakli aktora podejmującego zabiegi animacyjne – ożywiania materii. Głównymi odbiorcami spektakli są dzieci (choć nie tylko!), które są wprowadzane w świat sztuki. Teatr poszukuje wartości uniwersalnych w aktualnych ujęciach, co znalazło bardzo ciekawe rozwinięcie w postaci festiwali prezentujących najnowszą dramaturgię dla dzieci i młodzieży – jedynej tego typy inicjatywy w Polsce.

Dyrekcji Teatru zależało na całkowitej zmianie dotychczasowego wizerunku, który był przestarzały. Nowa identyfikacja ma na celu wzbudzenie zainteresowania instytucją zarówno dzieci (głównych odbiorców), jak i dorosłych, którzy podejmują ostateczną decyzję o przyjściu do teatru lub nie. Jednocześnie podjęto decyzję o pozostawieniu starego logo, ze względu na jego istnienie w świadomości stałych widzów. Zostało ono jedynie uporządkowane i dostosowane do nowego wizerunku.

Identyfikacja składa się z 4 kolorów:

Co dwa miesiące wychodzi repertuar, któremu zwykle towarzyszy także nowa premiera. Do każdego dwumiesięcznego okresu będą wybrane jedynie dwa kolory. Oto zestaw kolorystyczny wybrany na okres września i października:

Ważnym elementem oprawy graficznej września i października są ilustracje do nowej premiery - spektaklu pt. Smoki. Ilustracje jasno wskazują na to do kogo skierowany jest repertuar. Ważnym kryterium było niedopuszczenie do zbytniej infantylizacji wizerunku teatru, dlatego ilustracje musiały być atrakcyjne zarówno dla dzieci jak i widzów dorosłych.

Bazą wyjściową pod okładkę repertuaru są kolorowe kwadraty, które dają możliwość przeplatania ich zarówno z ilustracjami, jak i zdjęciami. Nawiązują także do zaproszenia, które zawiera wszystkie kolory identyfikacji, ze względu na swój uniwersalny charakter, który ma pasować do każdej premiery.

repertuar

 Zobacz więcej projektów Pauliny Kacprzak>>

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title