Polski design w Brazylii

04-08-2014

Wystawa The Spirit of Poland powraca na DW! S茫o Paulo Design Weekend w nowej ods艂onie.聽14 sierpnia w S茫o Paulo rozpocznie si臋 sz贸sta edycja wystawy The Spirit of Poland, w ramach kt贸rej kilkana艣cie聽marek promowa膰 b臋dzie polskie wzornictwo w Brazylii. Pokazane na wystawie produkty przybli偶膮 Brazylijczykom聽polsk膮 kultur臋 materialn膮, jej histori臋 oraz wsp贸艂czesny rozw贸j.

Spirit of Poland - wystaw polskiego designu w Brazylii

The Spirit of Poland to inicjatywa, kt贸rej g艂贸wnym celem jest ukazanie potencja艂u designu z Polski na forum聽mie台dzynarodowym. Pierwsza z tegorocznych wystaw The Spirit of Poland 2014 we wsp贸艂pracy z Culture.pl聽rozpocznie si臋 14 sierpnia w S茫o Paulo jako element bogatego programu DW! S茫o Paulo Design Weekend.
W ramach wsp贸艂pracy z MADE, brazylijskim forum promocji designu, prezentowane b臋d膮 produkty kilkunastu聽polskich marek. Celem wystawy jest przybliz虈enie polskiej kultury materialnej, jej historii oraz wsp贸艂czesnego聽rozwoju poprzez pokazanie r贸z虈norodno艣ci polskich firm, w kt贸rych budowaniu projektanci maja台 szczeg贸lny udzia艂.
W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiekt贸w stanie sie台 historia poszczeg贸lnych marek, zaprezentowana聽w atrakcyjny spos贸b, zache台caja台ca odbiorce台 do zapoznania sie台 zar贸wno z obiektem, jak i procesem jego聽powstawania. Dodatkowym sposobem na wyra偶enie idei wydarzenia i warto艣ci zawartych w wystawie b臋dzie聽specjalnie zaprojektowana dla The Spirit of Poland identyfikacja zapachowa.

Co zostanie zaprezentowane do Brazylii?

Pierwsza grupa marek opiera sw贸j model biznesowy na pracach badawczych nad technologi膮 czy te偶 produkcj膮, a聽trzonem dzia艂alno艣ci tych firm s膮 patenty, unikalne rozwi膮zania technologiczne. W艣r贸d nich znajduj膮 si臋 Zieta聽Prozessdesign, CSTM i Nobile. Drug膮 grup膮 firm s膮 studia projektowe, kt贸re opracowa艂y i wdro偶y艂y w艂asny聽produkt – mi臋dzy innymi marki bi偶uterii TAKK i PET PETITS. Kolejn膮 grup臋 stanowi膮 studia projektowo produkcyjne,聽kt贸re wdra偶aj膮 autorskie produkty pod swoj膮 mark膮 tak jak: Kosmos Project, MALAFOR i聽Tabanda. Czwartym typem firm s膮 te, kt贸rych dzia艂alno艣膰 od pocz膮tku opiera si臋 na produkcji, a projektowanie聽jest wykorzystywane przez za艂o偶ycieli firmy w 艣wiadomy spos贸b. Taki model zaprezentowany jest m.in. na聽przyk艂adzie nowego o艣wietlenia Kafti. Dodatkowo ciekawymi zjawiskami, jakie mo偶na zaobserwowa膰 w艣r贸d聽prezentowanych koncepcji marek s膮: reprezentowane przez Vz贸r o偶ywianie projekt贸w 鈥 ikon polskiego designu w聽nowej ods艂onie oraz tworzenie modelu biznesowego zwi膮zanego 艣ci艣le z dzia艂aniem na korzy艣膰 os贸b zagro偶onych聽wykluczeniem spo艂ecznym, kt贸re charakteryzuje mark臋 WellDone庐.
Marki bior膮ce udzia艂 w edycji S茫o Paulo:聽Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, PET聽PETITS, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone庐, V4, Vz贸r, Zieta Prozessdesign.
Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl
W tym roku, we wsp贸艂pracy z Culture.pl odbe台da台 sie台 dwie ods艂ony wystawy The Spirit of Poland. Pierwsza z nich
prezentowana be台dzie w trakcie DW! S茫o Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w聽Brasilii.

Be Sociable, Share!

Skomentuj!




Menu Title