Srebro, Szewc i Magiel

07-02-2013

Reklama zewnętrzna to jeden z większych problemów przestrzeni polskich miast. Projekt zwraca uwagę na estetykę tej przestrzeni oraz daje dobry przykład, jak można kształtować markę wśród małych i średnich firm. Szczególnie wartościowe wydaje się także działanie mające na celu wspieranie ginących zawodów połączone z propozycją estetyki, która skierowana jest do odbiorców z różnych grup wiekowych.

Realizacje otrzymały wyróżnienie w kategorii Etyka w konkursie „Projekt Roku

Projekt został zrealizowany w ramach cyklicznej akcji RE:DESIGN prowadzonej przez wrocławskie BWA. W ramach projektu zaproszono cenionych projektantów do stworzenia identyfikacji wizualnej dla wybranych przez siebie miejsc.

Projekt zakłada edukowanie i upowszechnianie mieszkańców poprzez liczne akcje dizajnerskie, działania, interwencje w miejskiej tkance, ich najważniejszych, aktualnych zagadnień i różnorodnych form realizacji. Wszystkie te artystyczno-projektowe aktywności mają na celu rozwijanie kreatywności oraz promowanie postaw obywatelskich i współodpowiedzialności za kształt przestrzeni publicznej. Podkreślają jego społeczny wymiar, odzwierciedlający współczesne demokratyczne tendencje uczestniczenia w kulturze.

Projektanci:

– Łukasz Paluch – zakład renowacji srebra

– Grupa Projektor – zakład szewski

– Aleksander Modzelewski – magiel

W projekcie wzięłą również Aleksandra Niepsuj, która zaprojektowała widokówki z wykorzystaniem wrocławskich szyldów ponieważ, jak się okazało, nie każdy chce pomocy, nawet za darmo… (właściciel nie zgodził się nawet na próbę zmiany)

Natomiast Edgar Bąk zaprojektował grafiki inspirowane miejskimi detalami Wrocławia (siatki, płoty, ogrodzenia, zazwyczaj samoróbki).

Więcej o RE:DESIGN można przeczytać również tutaj>>

Be Sociable, Share!

Skomentuj!




Menu Title