Strategia i kreacja dla Kruszwicy

04-02-2015

Whizbrand przygotowa┼éo nie tylko dobr─ů strategi─Ö i kreacj─Ö dla Kruszwicy, ale r├│wnie┼╝ szczeg├│┼éowe studium przypadku, kt├│re prezentujemy poni┼╝ej.

Zak┼éady T┼éuszczowe Kruszwica to lider w produkcji t┼éuszcz├│w ro┼Ťlinnych w Polsce i jeden z najwi─Ökszych w Europie. Opr├│cz silnego portfela produkt├│w konsumenckich posiada pr─Ö┼╝nie dzia┼éaj─ůcy segment B2B. Obecnie w obszarze B2B Kruszwica wdra┼╝a now─ů identyfikacj─Ö wizualn─ů i strategi─Ö komunikacji wypracowan─ů wsp├│lnie z Whizbrand.

Liczne zmiany strukturalne w firmie oraz ekspansja na nowych rynkach, zaowocowa┼éy wielo┼Ťci─ů marek produktowych i r├│┼╝nymi sposobami ich komunikacji. R├│┼╝ne marki produktowe nie zawsze by┼éy kojarzone z mark─ů g┼é├│wn─ů. Kruszwica stoj─ůc w obliczu naturalnego rozwoju firmy, rozszerzania katalogu produkt├│w oraz zdobywania nowych rynk├│w, potrzebowa┼éa dopracowania strategii marki i komunikacji w obszarze B2B.

Kruszwica na rynku produkt├│w profesjonalnych to bliski partner. Prowadzi szkolenia, rozmawia, doradza i stawia na potencja┼é ludzi i jako┼Ť─ç relacji. Wyra┼╝a┼éo si─Ö to bardzo mocno w zachowaniu marki, lecz nie mia┼éo pe┼énego wsparcia w obszarze sp├│jnej identyfikacji i komunikacji marki.

Rozwi─ůzanie?┬áWypracowanie nowej struktury portfolio na rynek B2B, komunikacja sp├│jna z DNA marki i wyrazisty, rozpoznawalny system wizualny.

Whizbrand wspiera┼é Kruszwic─Ö od samego pocz─ůtku prac nad now─ů komunikacj─ů marki:

  • Najpierw poprzez warsztaty strategiczne, okre┼Ťlenie pozycji na rynku i zbadanie silnych stron marki.
  • Nast─Öpnie przez podzia┼é portfolio produktowego i zaprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz wypracowanie strategii wprowadzenia i komunikacji olej├│w do wypiek├│w.
  • Dope┼éniaj─ůc stworzeniem potrzebnych materia┼é├│w marketingowych i reklamowych dla segmentu B2B.

Rebranding marki produktowej Kruszwica na rynku B2B

Logo

Nowe logo dla segmentu B2B bazuje na dotychczasowym znaku. Zachowano koronę z kropli i układ względem typografii. Usunięto łodygę z listkiem. Krople zostały wyprofilowane. Dobrano silniejszy krój pisma.
Logo zosta┼éo dope┼énione nowym taglinem o potr├│jnym znaczeniu ÔÇô Kruszwica motywuje, wspiera artystyczne oblicze kuchni i cukierni, kieruje produkty do zastosowa┼ä nieprzemys┼éowych.
Barwy podstawowe znaku pozosta┼éy zbli┼╝one do dotychczasowych, lecz zyska┼éy na intensywno┼Ťci.

Przemodelowanie portfolio

Oferta produktowa ZT Kruszwica wypełniona jest różnymi rodzajami tłuszczów profesjonalnych:

  • R├│┼╝ne zastosowania: wyroby cukiernicze ÔÇô kremy, ciasta, wypieki, g┼é─Öbokie sma┼╝enie
  • R├│┼╝ne formy: margaryny, oleje, frytury ÔÇô t┼éuszcze p┼éynne i sta┼ée
  • R├│┼╝ne segmenty: standard i premium

W┼Ťr├│d tych wymiar├│w nale┼╝a┼éo stworzy─ç czytelny podzia┼é portfolio ÔÇô aby u┼éatwi─ç klientom Kruszwicy; cukiernikom, piekarzom, kucharzom wyb├│r produktu odpowiedniego dla ich potrzeb, a tak┼╝e usprawni─ç prac─Ö dystrybutor├│w.
Wprowadzone zostały kody kolorystyczne dla łatwiejszej identyfikacji zastosowania produktu.
W nowych nazwach submarek zosta┼éo zawarte znaczenie odnosz─ůce si─Ö do jako┼Ťci, a jednocze┼Ťnie rodzaj produktu. Margaryny premium funkcjonuj─ů pod nazw─ů Maestra, margaryny jako┼Ťci standard to Qualita. W przypadku frytur i olej├│w nazwy te zmieniaj─ů si─Ö analogicznie na Maestro i Qualito.

Nowe opakowania

W Kruszwicy zosta┼éy wdro┼╝one nowe, zaprojektowane przez Whizbrand opakowania. Zyska┼éy sp├│jny uk┼éad w nowej kolorystyce ÔÇô adekwatnie do zastosowania produktu. Proporcje koloru wyr├│┼╝niaj─ů segment premium i standard.
Na opakowaniach pojawi┼éy si─Ö ikony ÔÇô dotycz─ů zastosowania, przekazuj─ů g┼é├│wny wyr├│┼╝nik, m├│wi─ů o cechach produktu. Uk┼éad informacji zosta┼é uporz─ůdkowany i dostosowany do konsumenta wed┼éug wa┼╝no┼Ťci.

System identyfikacji marki Kruszwica na rynku B2B

Materia┼éy reklamowe, marketingowe i wizerunkowe posiadaj─ů jednolit─ů stylistyk─Ö.

Key visual tworzony jest w stylistyce rzutu z g├│ry na przestrze┼ä robocz─ů kuchni/cukierni.

Projekty opieraj─ů si─Ö na potrawach i przedmiotach, powi─ůzanych z produktami Kruszwicy. W centrum uwagi jest efekt i proces. Kruszwica patrzy szerzej poza sw├│j produkt ÔÇô dostrzega rol─Ö jego jako┼Ťci z perspektywy u┼╝ytkownik├│w.

Layout uzupe┼éniaj─ů r─Öczne ÔÇ×rysowankiÔÇŁ z przekazem emocjonalnym. Kruszwica na rynku B2B to marka bliska i zaanga┼╝owana w spo┼éeczno┼Ť─ç. To marka ÔÇ×z podwini─Ötymi r─ÖkawamiÔÇŁ. Taka, kt├│ra dzia┼éa, pomaga, rekomenduje rozwi─ůzania.

Energetyczna i wyr├│┼╝niaj─ůca kolorystyka to barwy, kt├│re s─ů przypisane do produkt├│w wed┼éug ich zastosowania. Kruszwica to marka dynamiczna i nowoczesna, dbaj─ůca o funkcjonalno┼Ť─ç.

Ksi─Öga Systemu Identyfikacji Wizualnej

Nowy system jest elastyczny i wyrazisty. By┼é tworzony z nieustann─ů my┼Ťl─ů o praktyczno┼Ťci i zbli┼╝eniu marki do klient├│w. Jest ┼éatwy w zarz─ůdzaniu, plastyczny w tworzeniu komunikat├│w i zorientowany na odbiorc─Ö.

Wytyczne systemu zostały zebrane i opisane w Księdze Systemu Identyfikacji Wizualnej

Materiał pochodzi ze strony Whizbrand.

Podziel si─Ö:

    Skomentuj!




    Menu Title