Teleport

16-05-2015

Biuro Promocji Miasta Poznań zwróciło się do Super Super oraz Bridge Design & Technology Research Bureau z prośbą o przygotowanie pomysłu na kampanię zagraniczną miasta, która docierałaby do cudzoziemców zainteresowanych inwestycjami, studiami lub pracą zagranicą i zachęcałaby ich do wyboru Poznania na miejsce rozwoju swojej kariery. Główną grupą docelową były osoby o kwalifikacjach oraz pragnące nabyć kwalifikacje, związane z rynkiem nowych technologii. Poznań pozycjonuje się jako miasto innowacji, biznesu i technologii. Zadaniem projektantów było dotrzeć do takich osób w Europie i pokazać im, że Poznań rozumie świat nowych technologii i startupów.

4_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan

Super Super i Bridge wspólnie zrealizowali projekt, który zrywa z tradycyjną, opatrzoną formułą eventów promocyjnych. Wybór padł na… teleportację. Powołano do życia Innovation Teleport – mobilną wystawę opartą na technologiach modelowania i skanowania 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Z Poznania wyruszyła ona w podróż po Europie po wydarzeniach technologicznych Pioneers Festival w Wiedniu, MindTrek w Tampere, NOAH Conference w Londynie, BITKOM w Berlinie, LeWeb w Paryżu by zakończyć ją w Centrum Nauki Kopernikw Warszawie.

3_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan

2_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan

Wystawa składa się z dwóch elementów. Pierwszy to interaktywna mapa Poznania wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niej można było poznać szeroką ofertę biznesową i edukacyjną miasta. Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu byli zaprezentowani w formie skanów 3D lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury “teleportowani” na planszę. Drugi element to kapsuła umożliwiająca uczestnikom niezwykłą interakcję. Poprzez wykonanie skanu 3D własnej osoby każdy mógł stać się interaktywnym elementem wystawy. 64 aparaty zamontowane w kabinie wykonywały zsynchronizowane zdjęcie które system poddawał fotogrametrii zamieniając je w model 3D. Kolejnym etapem było przetworzenie chmury punktów w siatkę geometryczną, na którą później nakładane były tekstury, czyli zdjęcie tego, jak faktycznie wyglądaliśmy podczas skanowania i co mieliśmy na sobie. Tak przygotowany model podlegał optymalizacji, aby urządzenia mobilne były w stanie płynnie go wyświetlać. Proces zamykał się umieszczeniem modelu w chmurze. Za pomocą mobilnej aplikacji Innovation Teleport dostępnej na platformach Android i iOS można było pobrać model z chmury i wyświetlić go w rozszerzonej rzeczywistości. Technologia ta pozwalała na umieszczenie danego modelu w dowolnym miejscu w rzeczywistej przestrzeni – na przykład: blat stołu, planszy, podłogi i oglądaniu go z każdego kąta w pełnym 3D przez ekran tabletu czy smartfona.

5_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan8_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan9_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan6_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan7_innowacyjny_sposob_na_promocje_miasta_design_thinking_Poznan

Łącznie zeskanowano ponad 2 000 osób z 6 krajów.

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title