Adrian Shaughnessy, Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy

26-01-2012

KSIĄŻKA OBJĘTA PATRONATEM ŁOWCÓW DIZAJNU!

Jeden z najbardziej popularnych na świecie podręczników dla dizajnerów przyszłych i obecnych! Znajomość narzędzi i opanowany warsztat to nie wszystko, żeby poradzić sobie na rynku, a jednocześnie postępować w zgodzie z własnymi przekonaniami. Autor, ceniony brytyjski projektant w przystępny sposób dzieli się z czytelnikami długo gromadzoną wiedzą o praktycznych tajnikach zawodu projektanta. Czy logo powinno być większe? Dlaczego nie wolno klientowi pokazywać ostatecznego projektu? Albo szkicowników? Jak przygotować portfolio? Jak zdobywać klientów i jak ich zwalniać? Jak ubiegać się o pracę i jak pracowników przyjmować; krótko mówiąc – jak postępować, by jako projektant odnieść sukces nie tylko artystyczny? Na blisko dwustu stronach gęstego druku każdy, choćby luźno związany z branżą projektową, znajdzie dla siebie wartościowe porady – zawsze jest przecież miejsce na rozwój…

Książka ukaże się nakładem Wydawnictwa Karakter w marcu 2012. Tymczasem przyłączcie się Karakteru na FB bo to nie jedyna ciekawa pozycja wydawnicza jaką mają w zanadrzu:) http://www.facebook.com/Wydawnictwo.Karakter

Dla ciekawych prezentujemy spis treści.

Rozdział 1 – Cechy pożądane u współczesnego projektanta grafika Świadomość kulturowa / Komunikacja / Uczciwość

Rozdział 2 – Umiejętności zawodowe Zarządzanie czasem / Research / Strategia / Umiejętności prezentacji / Umiejętność pisania

Rozdział 3 – Jak znaleźć pracę Praca w dziale graficznym wewnątrz firmy / Praca dla niezależnego studia / Praktyki / Staże / Gdzie szukać pracy / Pierwszy kontakt ze studiem / Rozmowa o pracę / Co po sobie zostawić / Portfolio / Czego tak naprawdę chce pracodawca? / Kontakt ze studiem przy dużej firmie

Rozdział 4 – Być wolnym strzelcem czy założyć własne studio? Zostać wolnym strzelcem / Życie freelancera – zalety i wady /Kto korzysta z usług freelancerów? / Rozkręcanie studia / Partnerstwa biznesowe / Dobrzy czy kiepscy biznesmeni? / Tworzenie biznesplanu / Doradcy zawodowi i podwykonawcy / Pierwsze kroki / Szukanie siedziby / Wybór nazwy / Identyfikacja wizualna

Rozdział 5 – Prowadzenie studia Kiedy zatrudnić kolejnych pracowników? / Zatrudnianie personelu kreatywnego / Opiekowanie się pracownikami kreatywnymi / Jak rozpoznać talent / Personel spoza sektora kreatywnego / Opiekun klienta / Systemy organizacji pracy / Filozofia studia

Rozdział 6 – Szukanie zleceń i promocja W jaki sposób klienci wybierają projektantów? / Szukanie klientów / Techniki sprzedaży / Specjalista do spraw pozyskiwania klientów / Narzędzia promocyjne / Portfolio / Strony internetowe projektantów / Materiały promocyjne / Tworzenie reputacji / Praca do portfolio, a nie na sprzedaż / Konkursy projektanckie / Organizacje zawodowe / Konferencje i wykłady / Relacje ze szkołami projektowania / Relacje z prasą poświęconą dizajnowi

Rozdział 7 – Klienci Jak dogadać się z klientem / Zrozumieć klienta / Utrzymać klienta / Rezygnowanie z klienta / Zmonopolizowanie przez klienta / Profesjonalizm / Prezentowanie projektu klientowi

Rozdział 8 – Czym jest dziś projektowanie graficzne? Zmieniające się definicje / Dizajn zorientowany społecznie / Myślenie projektowe / Projektowanie cyfrowe / Branding / Etyka w projektowaniu

Rozdział 9 – Proces twórczy Czym jest kreatywność? / Brief / Zły brief / Briefy do prac autorskich / Mit oryginalności / Proces twórczy / Kryteria dobrego projektu

Wywiady – Jonathan Barnbrook – projektowanie graficzne a etyka / Ben Drury – projektowanie graficzne dla branży muzycznej / Sara De Bondt – projektowanie graficzne a płeć / Stephen Doyle – projektowanie graficzne a wynajmowanie oraz zatrudnianie projektantów / Paul Sahre – projektowanie graficzne a ilustracja / Dmitri Siegel – projektowanie graficzne a strony internetowe / Sophie Thomas – projektowanie graficzne a zrównoważony rozwój / Magnus Voll Mathiassen – projektowanie graficzne a własne studio


Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title