Heineken Open Design Exploration

22-05-2013

Z tętniącego życiem  The Magazzini w Mediolanie, podczas Milan Design Week, Heineken zaprosił projektantów z całego świata do współpracy nad stworzeniem najnowocześniejszego pomysłu na lounge bar. To już druga edycja innowacyjnego projektu Heinekena o nazwie ODE – Open Design Explorations.

W tym roku temat „nocnego życia” umożliwi projektantom z czterech różnych miast – Nowego Jorku, Singapuru, Warszawy i Meksyku – zaprojektowanie uniwersalnego lounge baru. Aby wziąć udział w projekcie, przedstawiciele różnych obszarów designu (moda, produkt, wnętrza, grafika i grafika animowana), powinni zarejestrować przykłady swoich prac na specjalnie dedykowanej stronie www.heineken.tumblr.com. Rezultatem współpracy będzie stworzenie tymczasowej przestrzeni, która zostanie zaprezentowana podczas Fuori Salone 2014 w Mediolanie oraz w innych miastach na świecie w przyszłym roku.

Mark van Iterson, Global Head of Design Heinekena powiedział: „Kluby i bary są naszym placem zabaw z designem i tam właśnie Heineken czuje się jak u siebie w domu. Tak, jak przemysł motoryzacyjny, który kreuje nowe pomysły samochodów w celu pokazania przyszłych możliwości, również my w Heinekenie chcemy móc eksperymentować i być pionierem pomysłów na życie nocne. Szukamy ludzi, którzy tak jak my rozumieją progresywność wartości, którymi kieruje się Heineken, projektantów z otwartym umysłem i innowacyjnymi pomysłami”.

Mark dodał: „Jesteśmy spragnieni twórczej współpracy, z tego względu, w tym roku chcieliśmy przybliżyć projekt jak najszerszej publiczności. Dzięki zaproszeniu ludzi z całego świata, poznamy szerokie spektrum opinii i pomysłów na lepsze, bardziej nowoczesne funkcjonowanie naszych barów. Chcemy, aby lounge bar, jaki zaprezentujemy w Mediolanie w 2014 roku, prowokował dyskusję i stanowił wyzwanie wobec aktualnego sposobu myślenia o życiu nocnym i dobrej zabawie”.

Projektant wnętrz Lee Gibson, który w tegorocznej edycji jest jednym z mentorów dla początkujących projektantów, mówi: „ODE 1 dało mi nadzwyczajną możliwość badania, eksperymentowania i przede wszystkim ekspresji pomysłów na design klubów. Świadomość tego, że klub, jaki otworzyliśmy w zeszłym roku podczas Milan Design Week zainspiruje projekt ekskluzywnego klubu w Singapurze jest dla mnie rzeczą niesamowitą, podobnie, jak fakt, że ubiegłoroczny projekt doprowadził do powstania tegorocznej edycji – The Magazzini. Nie mogę się doczekać spotkania i współpracy z nowymi projektantami, którzy zostaną wybrani do ODE2”.

Aby zostać częścią grupy Heineken Open Design Explorations, projektanci chcący wziąć udział w projekcie, powinni zgłosić się w terminie do 31 maja, poprzez stronę www.heineken.tumblr.com, podcza, gdy konsumenci mogą się dzielić swoimi zdjęciami poprzez aplikację Instagram za pomocą tagu #futureloungedesign. Najlepsze zdjęcia zostaną opublikowane na Tumblr.

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title