Rocznik Print Control

26-06-2012

Książka objęta patronatem Łowców Dizajnu.

Celem publikacji jest inspirowanie sektora kreatywnego do krytycznego spojrzenia na projektowanie z rejonu Europy Wschodniej oraz eksploracji coraz szerszego zasięgu projektowania graficznego, które w czasie ostatnich lat w Polsce stało się narzędziem do tworzenia projektów dobrej jakości pod względem merytorycznym i technicznym. Razem z zadomowieniem się innowacyjnych rozwiązań wydawniczych, technologicznych i systemów dotarcia do czytelnika, projektanci mobilizują produkcję i swój warsztat tak, aby tworzyć i publikować przekaz wizualny w nowoczesny i niezależny sposób. Niejednokrotnie designerzy stają się jednocześnie producentami, autorami, wydawcami, inicjatorami wydarzeń związanych z grafiką użytkową, przedsiębiorcami, którzy swoje kreatywne umiejętności wykorzystują tworząc kontent i kształtując przekaz, co wskazuje na coraz bardziej przedsiębiorczy wizerunek projektowanych produktów.

Prezentowane publikacje i druki, często wyprodukowanew niewielkich nakładach i dostępne w ściśle stargetowanych miejscach otwierają nowy etap i tworzą specyficzne środowiska w świecie wydawniczym w Polsce. Zmienne, oszczędne i ryzykowne podejście redakcyjne polskich projektantów odzwierciedla wolę przemyślenia na nowo wydrukowanych obiektów i ich ogólnej produkcji.W obliczu wyzwania, jakim jest prezentacja wyboru prac w sposób, który zaprezentuje zarówno indywidualność każdego projektanta jak i ducha polskiego wzornictwa jako całości, postanowiliśmy nie dzielić projektów na kategorie. Aby przedstawić projekty w swojej konkretnej formie, każdej ze 100 prac poświęcona jest osobna strona. Refleksja nad projektowaniem jest rozwinięta w drugiej części publikacji poprzez teksty i wywiady ukazujące zakulisową perspektywę i doświadczenia z miejsc pracy twórców. Ponieważ praktyka projektanta zasadza się na ciągłym ruchu,wymianie doświadczeń między produkcją przemysłową i bardziej unikatową, limitowaną, dzielą się oni swoimi problemami i sukcesami między sobą, klientamii współpracownikami, między ideą i formą.

Magdalena Heliasz – wstęp publikacji

Numer pierwszy rocznika print control ukazuje panoramę polskiego designu drukowanego. Publikacja zawiera autorski wybór oraz prezentację 100 najciekawszych projektów drukowanych wraz z opisami technicznymi. W drugiej części publikacji znajdują się wywiady z wybranymi polskimi designerami: Błażejem Pindorem, Joanną Zielińską, Honzą Zamojskim oraz kolektywami Fontarte, Moonmadness i Noviki. Wszystkie teksty ukazały się równocześnie w języku polskim i angielskim. Print Control to także projekt opierający się o działalność strony internetowej www.printcontrol.pl, naktórej są listowane najciekawsze polskie formy drukowane, nowatorskie rozwiązania graficzne, typograficznei techniczne pojawiające się w publikacjach, jakrównież wydarzenia związane z projektowaniem graficznym oraz miejsca, w których można nabyć ciekawe książki, albumy i katalogi. Rocznik print control został współwydany przez wydawnictwo txt publishing oraz Instytut Adama Mickiewicza.Publikacja będzie dostępna w księgarniach artystycznychi galeriach w całej Polsce oraz wybranych krajach Europy.

cena: 38 pln

nakład: 1500 egzemplarzy

Polecamy: www.printcontrol.pl

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title