Trippeo

16-02-2015

Ostatnio natrafiłem na aplikację Trippeo, której zadaniem jest pomoc w zarządzaniu wydatkami podczas służbowych podróży i delegacji. Osobiście nie odczuwam potrzeby posiadania takowej apki, ale sposób jej prezentacji zachęcił mnie do szybkiego przetestowania jej. 

Trippeo składa się z aplikacji webowej i mobilnej, pierwsza jest panelem do zarządzania informacjami zbieranymi głównie za pomocą mobilnej wersji. Ich charakterystyczną cechą jest prostota i logika czyli dobry UX.
 

Aplikacja mobilna

Pierwszy ekran, który pojawia się po jej uruchomieniu służy do szybkiego wprowadzenia danych i wykonania zdjęcia paragonu lub faktury. Możemy anulować dodawanie, wtedy ukaże się lista wydatków. Odwrócona kolejność (najpierw lista wydatków), byłaby złym rozwiązaniem bo aplikacja służy w pierwszej kolejności zbieraniu danych a nie zarządzaniu nimi. Co do zbierania informacji, to możemy za pomocą Trippeo również mierzyć swoją kilometrówkę, ale do tego oczywiście trzeba mieć włączoną lokalizację.

Aplikacja webowa

Tu możemy też dodawać nasze wydatki, ale w szczególności wygodnie nimi zarządzać. Dysponujemy trzema zakładkami:

  • Expense Management
  • Travel Management
  • Trippeo Concierge

Nazwa pierwszej kategorii mówi sama za siebie. Zarządzamy tu wydatkami, generujemy raporty jak i otrzymujemy zwrot kosztów.

Drugiej kategorii nie mogłem do końca przetestować bo opcje Book Flights i Book Hotels są jeszcze w zamkniętej fazie beta i dostępne dla firm powyżej 50 pracowników. Jeżeli Twoja firma się do nich zalicza, to będziesz mógł rezerwować taniej hotele i loty w sieci partnerskiej Trippeo. Oczywiście, rozliczanie tych kosztów też będzie łatwiejsze. Tu też możesz zarządzać swoją kilometrówką.

Ostatnia opcja wydaje się bardzo ciekawa. Twój osobisty Concierge może rozpocząć pracę po synchronizacji z kalendarzem Google’a i połączeniu z kartą kredytową lub kontem bankowym. W określonych w kalendarzu dniach będzie automatycznie zliczał wydatki z twojej firmowej karty kredytowej i przygotuje raport. Zestawienie ma formę otwartą i można je uzupełnić danym z mobilnej aplikacji lub ręcznie.

Warto również zaznaczyć, że aplikację można zsynchronizować z programami księgowymi, np. Intuit, niestety nie znalazłem pełnej listy wspieranego oprogramowania.
 

Projekt

Projekt cechuje prostota i minimalizm, nastawione na wykonanie konkretnych czynności, bez zbędnych opcji. Jedno z moich zastrzeżeń dotyczy ikonki samolotu jako symbolu dla kategorii Travel Management, która kryje w sobie podkategorie loty, rezerwacje hoteli i rozliczanie kilometrówki. Nie jest to dla mnie zbyt intuicyjne, ale z drugiej strony zespół projektowy na pewno miał ku temu powody. Tak samo jak w przypadku doboru kolorystyki. Dominuje tu niebieski, podobny do tego, za który był krytykowany nowy portal Bloomberg Business, a Trippeo też jest kierowane do ludzi biznesu.

Tak jak wspomniałem na początku do ściągnięcia aplikacja skłoniła mnie jej prezentacja. Niby jest to popularna scrollowana strona, ale ma jeden detal, który spina wszystko w jedną całość i użytkownik nie gubi wątku. Jest to animowany okrąg, który doskonale obrazuje logiczną strukturę aplikacji i jej funkcjonalność. Szkoda, że wykorzystana tu ikonografia nie jest spójna z tą wykorzystaną w panelu aplikacji. Poniżej kilka pierwszych, kluczowych sekund:

 

 

I na koniec…

Aplikacja jest świeża i ma kilka bugów (może przez to że to była wersja darmowa?) np. nie zliczała mi kilometrówki (może za mały dystans zrobiłem), w mobilnej wersji nie pokazywała kwot na liście wydatków, lub wciąż na pasku menu w webowej wersji zachęca do ściągnięcia wersji mobilnej – tyle że dawno to już zrobiłem. Mimo to oceniam ją na prawdę dobrze i myślę, że przebije się.

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę aplikacji: trippeo.com.

Podziel się:

    Skomentuj!




    Menu Title